18 Kasım 2008 Salı

TUZLANDIK



Hehehe.. henüz 40 ımız çıkmadı ki aynı balık gibi tuzlandık Bora 'yı..
hani doğumumda hep yanımda olan Gülşen ebemiz bora'mı şimdi de tuzlamak için bizde, ve güzeller güzeli yavrumu tuzladık, vicuduna sürdükte sürdük birde ağzının içine sürmek gerekiyormuş bu pek hoşuma gitmedi ama iyi gelirmiş denildi,e yaktık bebemi resmen ..1 parmak ağzına çalınca kıyameti kopardı ..bune ,buda ne diye :))
nasıl mı yaptık; teryeğ, süt, karanfil,tarçın karışımından oluşuyor sihirli formül.. önece ellerine ayaklarına , dirseklerine tereyağı sürdükten sonra bol süt , bal ,karanfil, tarçın karışımını vicuduna iyice sürüyoruz ardından özel rondodo çakilmiş ince tuzu sütlü ıslak vicuda sürüyoruz bebişi biraz bekletiyoruz , (hehehe pasta tarifi gibi oldu )ilerde ter kokmasın diye uygulanan bişey işte
bizim adetimizde var bebeği tuzlamak kimisi hiç duymamış duymayanlarda ben den duydu ilk kez tabi. şahsen ben ilk başta istemedim ama adet yerini bulsun hesabı sonrada çok hoşuma gitti doğrusu .
bana ve oğluma unutulmaz bir anı oldu doğrusu, ilerde bi yerden duyupta '' anneee beni tuladınız mı '' derse evet dicez:))))
her şey bitipte yıkanınca miss gibi oldu ohhhhhhh

bide güzel uydu bebeşim



öyle güzel uyudu ki bu tuz işinden sonra pamuk gibi oldu cildi
tuzdan sonra poz verdik;)

uykulu ve tuzlanmış bir surat :))))))
ardından 40 lanıcaz daha :))) geleneklerin biri bitip diğeri başlıyo bizde :) hadi bakalım...

Hiç yorum yok: